Ohjaus-varaosakauppa - Tilaa verkosta edullisia merkkiautonosia alkuperäislaatuisina
Merkki
1
Malli
2
Moottori (tyyppi)
Moottori (tyyppi)
3

Ohjausjärjestelmä-osat saatavilla näille automerkeille

Ohjaus varten VW edulliseen hintaan
Ohjausjärjestelmä varten VW autoille
Kaikki mallit
Ohjaus varten VOLVO edulliseen hintaan
Ohjausjärjestelmä varten VOLVO autoille
Kaikki mallit
Ohjaus varten TOYOTA edulliseen hintaan
Ohjausjärjestelmä varten TOYOTA autoille
Kaikki mallit
Ohjaus varten FORD edulliseen hintaan
Auto Ohjausjärjestelmä varten FORD
Kaikki mallit
Ohjaus varten BMW edulliseen hintaan
Auto Ohjausjärjestelmä varten BMW
Kaikki mallit
Ohjaus varten AUDI edulliseen hintaan
Auto Ohjausjärjestelmä varten AUDI
Kaikki mallit
Ohjaus varten OPEL edulliseen hintaan
Auto Ohjausjärjestelmä varten OPEL
Kaikki mallit
Varaosatarjouksia kategoriassa Ohjaus

Ohjaus - Tärkeä varaosatuoteryhmä ajoneuvoon

Ohjausjärjestelmä - se koostuu ohjausmekanismista, ohjaustehostimen pumpusta ja muista komponenteista

Ohjausjärjestelmä mahdollistaa auton tai muun tyypin ajoneuvon ajosuunnan muuttamisen - tätä varten tarvitaan lukuisia ohjauksen komponentteja. Ohjausvaihde, raidetangot, servojärjestelmä ohjaustehostimeen ja muut komponentit eivät vain mahdollista auton matkustamista haluttuun suuntaan, mutta myös takaavat maksimaalisen turvallisuuden ja mukavuuden. Täten nykyään melkein kaikissa ajoneuvoissa on ohjaustehostin. Niiden servojärjestelmä on yleensä suunniteltu hydraulisena pumppuna. Jos hydraulinen pumppu vioittuu, ohjausjärjestelmä toimii tässä hätätilassa tavanomaisena mekaanisena ohjauksena.

Ohjausjärjestelmä ja ohjausmekanismi - moderni design

Modernin ajoneuvon tulisi taata nopea ja tarkka ohjaus, auton suora liike ja sen tulisi pystyä siirtämään tien töyssyt kuskiin mahdollisimman vähäisesti. Lisäksi turvallisuus on suurin huolenaihe - esimerkiksi ohjauspylvään käyttäytyminen takatörmäyksessä, sekä tuotantokustannukset. Tuloksena nykypäivän auton valmistajat nojautuvat usein ohjausjärjestelmän suunnitteluun olka-akselit. Se asennetaan etuakselille yhdessä erillisjousituksen kanssa.

Ohjausmekanismi on suunniteltu hammastankomekanismin sisältävänä ohjauksena ja siinä ei ole ohjauspylvään vipua. Erillisjousituksessa molemmat sivut on varustettu raidetangoilla ja raidetangon päillä. Jälkimmäiset takaavat kiinnityksen ohjausketjun komponenttien välille, joita taas vuorostaan ohjaa ohjauspyörä ja ohjausteline.

Komponentit kuten ohjauspylväs eivät usein koe huomattavaa kulumista, raidetangot esimerkiksi taipuvat vioittumaan ajan kuluessa. Myös ohjaustelineen pölysuojasarja kuluu vuosien aikana. Riippuen suunnittelusta, raidetangon pituutta säädetään riippuen jousituksen tukivarsien mitoista, jotta voitaisiin lisätä auton dynaamista vakautta jousituksen kompression aikana. Jotkut ajoneuvomallit sisältävät myös niin kutsutun ohjausvaimentimen ehkäisemään ei-haluttuja ja vaarallisia ohjausmekanismin värähtelyjä ja ohjauspyörän heilumista. Ohjauslaitteen suhde (ohjauspyörän käännön ja pyörän pyörimisen välinen suhde) on 14:1 ja 20:1 välillä; kuorma-autoissa se on paljon korkeampi.

Rexbo auton varaosat on sinun tavarantoimittajasi netissä kaikkien ohjausjärjestelmän komponenttien suhteen, täydellisestä ohjauslaitteesta raidetangon päihin ja aina ohjaustehostimesi hydraulisen pumpun nesteeseen saakka.