Jousitus ja tukivarret-varaosakauppa - Tilaa verkosta edullisia merkkiautonosia alkuperäislaatuisina
Merkki
1
Malli
2
Moottori (tyyppi)
Moottori (tyyppi)
3

Jousitus ja tukivarret-osat saatavilla näille automerkeille

Jousitus ja tukivarret MERCEDES-BENZ hinta
Jousitus ja tukivarret MERCEDES-BENZ
Kaikki mallit
Jousitus ja tukivarret VW hinta
Jousitus ja tukivarret VW
Kaikki mallit
Jousitus ja tukivarret BMW hinta
Jousitus ja tukivarret BMW
Kaikki mallit
Jousitus ja tukivarret VOLVO hinta
Jousitus ja tukivarret VOLVO
Kaikki mallit
Jousitus ja tukivarret TOYOTA hinta
Jousitus ja tukivarret TOYOTA
Kaikki mallit
Jousitus ja tukivarret AUDI hinta
Jousitus ja tukivarret AUDI
Kaikki mallit
Jousitus ja tukivarret FORD hinta
Jousitus ja tukivarret FORD
Kaikki mallit
Jousitus ja tukivarret OPEL hinta
Jousitus ja tukivarret OPEL
Kaikki mallit
Varaosatarjouksia kategoriassa Jousitus ja tukivarret

Jousitus ja tukivarret - Tärkeä varaosatuoteryhmä ajoneuvoon

Jousitus on joukko osia, kokoonpanoja ja mekanismeja, joiden tarkoitus on yhdistää ajoneuvo ja sen pyörät toisiinsa ja samalla pitää ne mahdollisimman hyvin kosketuksissa tienpintaan. Jousitus koostuu joustavista ohjaimista ja vaimennus elementeistä, joita ovat jouset, tukivarret ja -linkit, iskunvaimentimet ja lehtijouset. Siihen sisältyvät myös kumiholkit, pallonivelet, kallistuksenvakaajat, pyörän laakerit, kierrejousen välikappaleet, tärinänvaimentimet ja kiinnikkeet.

Tärkeää tietoa jousituksen vaihtamisesta

  • Jousitus on yksi sellainen yksikkö, joka on eniten paineen alla. Tästä syystä sen osat edellyttävät säännöllisiä tarkastuksia ja vaihtamista. Vakauttajalinkit olisi vaihdettava keskimäärin 30,000 – 50,000 kilometrin välein, tukivarret- ja linkit 60,000 – 80,000 kilometrin, pyörän laakerit 90,000 – 100,000 kilometrin, iskunvaimentimet 100,000 – 120,000 kilometrin, pyörän laakerit - 100,000 – 150,000 kilometrin ja jouset - 200,000 – 250,000 kilometrin välein.
  • Useimmissa tapauksissa on parempi vaihtaa jousitusjärjestelmän osat korjaamolla, sillä pääseminen käsiksi osiin vaatii auton nostimen tai tarkastuskuopan. Lisäksi laakereiden ja kumiholkkien purkamiseen ja asentamiseen vaaditaan erikoislaitteita. Ennen asennusta, iskunvaimentimet on pumpattava. Työskentely jousien kanssa ilman jousikompressoria on vaarallista. Korjausten jälkeen tarvitaan usein pyörien kohdistusta ja tasapainottamista.
  • Ostaaksesi jousituksen osia alhaisimpaan hintaan, on suositeltavaa tilata ne sarjana. Tämä auttaa sinua säästämään niin toimituskuluissa kuin työn kustannuksissakin. Esimerkiksi vakautustankoa vaihdettaessa voidaan asentaa myös uusia linkkejä ja holkkeja. Kun tukivarret- ja linkit vaihdetaan, olisi myös kuulanivelet vaihdettava. Täytyy myös muistaa, että useimmat osat asennetaan pareittain.
  • Osien käyttöikä on suoraan riippuvainen ajoneuvon käyttöolosuhteista. Välttääksesi osien vaihtamista useammin, osta vain laadukkaita osia, jotka vastaavat ajoneuvosi teknisiä tietoja. Jos ajat huonolaatusilla teillä tai kuljetat raskaita kuormia, On suositeltavaa valita vahvistettuja osia. Ajotavalla on myös vaikutusta käyttöikään. Siksi nopeuden vähentäminen ennen kuoppia, lätäköitä ja reunakivetyksiä on myös suositeltavaa. Tarkista säännöllisesti suojaavien iskunvaimentimen suojakumien eheys. Puhdista säännöllisesti lika pois ajoneuvon alustasta ja jousitusjärjestelmän osista.