Ilmastointilaite-varaosakauppa - Tilaa verkosta edullisia merkkiautonosia alkuperäislaatuisina
Merkki
1
Malli
2
Moottori (tyyppi)
Moottori (tyyppi)
3

Ilmastointijärjestelmät-osat saatavilla näille automerkeille

Ilmastointilaite MERCEDES-BENZ hinta
Ilmastointijärjestelmät MERCEDES-BENZ
Kaikki mallit
Ilmastointilaite VW hinta
Ilmastointijärjestelmät VW
Kaikki mallit
Ilmastointilaite BMW hinta
Ilmastointijärjestelmät BMW
Kaikki mallit
Ilmastointilaite TOYOTA hinta
Ilmastointijärjestelmät TOYOTA
Kaikki mallit
Ilmastointilaite VOLVO hinta
Ilmastointilaite VOLVO
Kaikki mallit
Ilmastointilaite FORD hinta
Ilmastointilaite FORD
Kaikki mallit
Ilmastointilaite AUDI hinta
Ilmastointilaite AUDI
Kaikki mallit
Ilmastointilaite NISSAN hinta
Ilmastointilaite NISSAN
Kaikki mallit
Varaosatarjouksia kategoriassa Ilmastointilaite

Ilmastointilaite - Tärkeä varaosatuoteryhmä ajoneuvoon

Laajennusventtiili, ilmastointilaitteen kompressori ja muut: ilmastointijärjestelmän rakenne ja toiminta

Melkeinpä jokainen on ainakin kerran painanut painiketta kojelaudalla käynnistääkseen ilmastointilaitteen. Kuitenkin vain muutama ihminen ymmärtää, mitä sitä painamalla tapahtuu. Selitämme tässä lyhyesti yhden yleisimmistä ilmastointilaitteista toiminnan, joka koostuu muiden asioiden ohella laajennusventtiilistä, haihduttimesta, ilmastointilaitteen kompressorista, lauhduttimesta ja painekytkimestä.

Syöttö korkeapaineletkua pitkin laajennusventtiilistä, painekytkimen ohjaamana

Korkean paineen jäähdytysnestettä syötetään laajennusventtiilistä alempaan painekammioon. Sitten jäähdytysneste, tässä vaiheessa vielä nestemäisenä, astuu kennoon, laajenee ja muuttaa sen kokouman tilaa. Haihtumisen tuottama kylmä viedään nyt matkustamoon ilmastoinnin läpi, joka aiheuttaa halutun vaikutuksen. Jäähdytysaine itsessään on nyt kaasun muodossa.

Seuraava vaihe on vienti ilmastoinnin kompressoriin. Sitä ohjaa hihna ja se vie kaasumaisen jäähdytysnesteen järjestelmän läpi imemällä sen ja kompressoimalla sen. Tämän prosessin aikana lämpötila voi nousta yli 50 celsiusasteeseen.

Seuraavaksi kaasu menee lämmönvaihtimeen. Tämä on lauhdutin, joka jäähdyttää kuuman kompressoidun aineen, aiheuttaen sen nesteyttymisen uudelleen. Täten se on ihanteellisesti asetettu ajotuulen ilmavirtaan, esimerkiksi etuosaan tai avoimeen kohtaan alustaa. Vuoto lauhduttimessa kivien takia on täten yksi yleisimmistä vahingon tyypeistä.

Kun jäähdytysneste on puhdistettu suodatinkuivaimella, ilmastointijärjestelmä vie sen kennoon - ja työsykli alkaa uudestaan alusta. Pitääkseen paineen laajennusventtiilin edessä normaalina ja turvallisena, sitä säätelee painekytkin. Tämä painekytkin kytkee lauhduttimen edessä olevan tuulettimen päälle jos tarvittavaa, sekä vapauttaa AC kompressorin magneettikytkimen.

Jos painekytkin, laajennusventtiili tai toinen komponentti pettää, Rexbo auton varaosat tarjoavat sinulle varmasti riittävän varaosan.