Moottorin jäähdytysjärjestelmä-varaosakauppa - Tilaa verkosta edullisia merkkiautonosia alkuperäislaatuisina
Merkki
1
Malli
2
Moottori (tyyppi)
Moottori (tyyppi)
3

Moottorin jäähdytysjärjestelmä-osat saatavilla näille automerkeille

Moottorin jäähdytysjärjestelmä varten VW edulliseen hintaan
Moottorin jäähdytysjärjestelmä varten VW autoille
Kaikki mallit
Moottorin jäähdytysjärjestelmä varten OPEL edulliseen hintaan
Moottorin jäähdytysjärjestelmä varten OPEL autoille
Kaikki mallit
Moottorin jäähdytysjärjestelmä varten AUDI edulliseen hintaan
Moottorin jäähdytysjärjestelmä varten AUDI autoille
Kaikki mallit
Moottorin jäähdytysjärjestelmä varten FORD edulliseen hintaan
Moottorin jäähdytysjärjestelmä varten FORD autoille
Kaikki mallit
Moottorin jäähdytysjärjestelmä varten MERCEDES-BENZ edulliseen hintaan
Auto Moottorin jäähdytysjärjestelmä varten MERCEDES-BENZ
Kaikki mallit
Moottorin jäähdytysjärjestelmä varten BMW edulliseen hintaan
Auto Moottorin jäähdytysjärjestelmä varten BMW
Kaikki mallit
Moottorin jäähdytysjärjestelmä varten RENAULT edulliseen hintaan
Auto Moottorin jäähdytysjärjestelmä varten RENAULT
Kaikki mallit
Moottorin jäähdytysjärjestelmä varten FIAT edulliseen hintaan
Auto Moottorin jäähdytysjärjestelmä varten FIAT
Kaikki mallit
Varaosatarjouksia kategoriassa Moottorin jäähdytysjärjestelmä

Moottorin jäähdytysjärjestelmä - Tärkeä varaosatuoteryhmä ajoneuvoon

Moottorin jäähdytys: ilman termostaattia ja tuuletinta ajoneuvo ylikuumenee

Moottorin jäähdytysjärjestelmä takaa paloprosessin aikana syntyneen lämmön poistamisen ja täten ehkäisee vahinkoa. Muuten moottoriöljy menisi yli sen maksimaalisen sallitun käytön lämpötilan, ja menettäisi voitelevat ominaisuutensa voitelukalvon tuhoutumisen vuoksi, joka voi johtaa palaneisiin venttiileihin. Nykyään vesijäähdytystä käytetään melkein kaikkialla. Se koostuu termostaatin ohjaamasta jäähdytyspiiristä, joka sisältää jäähdyttimen ja tuulettimen.

Termostaatti ja tuuletin: molemmat vastuussa moottorin jäähdytyksestä

Termostaatti auttaa moottoria saavuttamaan sen optimaalisen käyttölämpötilan niin nopeasti kuin mahdollista, sekä ylläpitämään sitä tasoa. Tämä on ratkaisevaa sulavaa ja tehokasta toimintaa varten. Jos moottorin lämpötila on liian alhainen heti käynnistyksen jälkeen tai matalakuormaisten vaiheiden aikana, termostaatti sulkeutuu ja palauttaa jäähdytysnesteen suoraan moottoriin niin kutsutun pienen jäähdytyspiirin kautta sen sijaan, että se vietäisiin suoraan jäähdyttimeen. Tätä varten termostaatti sisältää laajennuselementin, joka on pysyvästi ympäröity jäähdytysnesteellä ja säätelee kahta venttiilin laattaa, kunnes esiasetettu lämpötila on ylitetty. Kun termostaatti aukeaa, pienessä jäähdytyspiirissä lämmitetty jäähdytysneste sekoittuu jäähdytysnesteen kanssa joka on tullut jäähdyttimestä. Termostaatti aukeaa täysin vasta, kun moottori lämpenee tiettyyn lämpötilaan, joka ehkäisee yhtäkkistä jäähdytystä ja täten auttaa välttämään muodonmuutoksia tai moottorin osien halkeamia, tai muuta vahinkoa. Tämä aukeamislämpötila on yleensä noin 90 celsiusasteen tienoilla.

Toinen tärkeä komponentti moottorin jäähdytysjärjestelmässä on tuuletin. Tämä osa on asennettu jäähdyttimen eteen ja yleensä liitetty vaihtovirtalaturiin kiilahihnan avulla. Tuulettimen aktivoi vastaavat lämpökytkimet, jotka aktivoituvat esimerkiksi kun moottorin toiminta menee normaalien parametrien yli. Yksi yleisistä syistä siihen on pitkäaikaiset pysähdykset liikenneruuhkissa tai hitaasti liikkuvassa liikenteessä yhdistettynä korkeaan ympäristön lämpötilaan.

Nämä ja muut varaosat moottorin jäähdytysjärjestelmää varten ovat saatavilla Rexbo auton varaosien kaupasta.