Pyörän jarrusylinteri varmistaa jarrupoljinta painettaessa jarrukengän painautumisen rumpua vasten. Sen keskimääräinen käyttöikä on 100,000 - 150,000 kilometriä.
Mitä on tärkeää tietää pyörän jarrusylinterin vaihtamisesta
- Osan rikkoutumisen saattaa osoittaa auton vetäminen toiselle puolelle jarrutettaessa. Lisäksi jarrutus tehokkuus laskee ja polkimen painaminen vaatii enemmän työtä kuin normaalisti.
- Uuden osan asentaminen pitäisi jättää ammattilaisille, sillä työ edellyttää mahdollisimman paljon huolellisuutta. Tämän jälkeen järjestelmä on ilmattava. Purkamisessa saatetaan tarvita hylsyä, ruuvimeisseliä, kiintoavainta, lenkkiavainta ja kiintolenkkiä tai muita työkaluja riippuen ajoneuvon rakenteesta.
- Osan asentamiseen liittyy erityis voiteluaineen lisääminen. Voiteluaineen pitäisi säilyttää alkuperäiset ominaisuutensa jopa 200°C korkeissa lämpötiloissa, sillä kokoonpano kuumenee huomattavasti käytön aikana.
- Työvälineneste ja suojakotelot vaihdetaan pääsääntöisesti yhdessä tämän osan kanssa. Suojakotelot varmistavat järjestelmän tiiviyden; siksi niiden tulisi aina olla asianmukaisessa kunnossa.
- Kiitos verkkokauppamme laajan tuotevalikoiman, voit tilata helposti autosi määritelmiin sopivan pyörän jarrusylinterin, kohtuulliseen hintaan. On parempi vaihtaa osat pareittain, molemmille puolille akselia, sillä niillä on lähes sama käyttöikä. Voi ostaa myymälästämme edullisesti kaksi pyörän sylinteriä samalla kertaa ja säästää toimituskuluissa.
- Työvälinenesteen vaihtaminen määrätyin väliajoin auttaa pidentämään osan käyttöikää. Työvälineneste muun muassa tekee voitelufunktion ja pienentää metallipölyn hajottavaa vaikutusta – kitka osien kulumista, josta aiheutuu hankaavia vaurioita.